Igår och idag.

Igår bloggade jag inte. Sorry, men jag hade faktiskt fullt upp hela dagen (för omväxlings skull) så datorn här hemma var inte ens på. Haha, never happend before?! Igår gick jag upp men älsklingen (Kl 5:20!!) och tog oss till Centrelen för att åka tåget till Nybro. Därefter åkte vi till Henriks föräldrar, där vi tog en kaffe var och någon macka. Sen lämnade Henrik mig för att jobba lite. Så jag började vid att vakna till lite vid tv tills hans lilla syster kom ner och höll mig sällskap. Då blev det lite Alfape och snackis.

Anledningen till varför jag följde med till gården var för att vi skulle fixa till några gamla utemöbler som hans föräldrar hade. De skulle skaffa något nytt så att vi kunde ta de vi ville typ. Så jag och Amanda (lillasystern) slipade till möblerna och började måla om stolarna. De kommer bli gråa när vi är färdiga!
 
Eftersom jag och Amanda (mest Amanda ^^) spillde lite gjorde jag mig själv barfora. Så det var min första barfotedag för mig i år. Och eftersom det var varmt och skönt var det inga problem! Vi hann med två stolar och sen kom Henrik och fixade ett bord.

Sen var vi tillbaka i Kalmar runt 18:00. Då åkte vi hem, satte in kyckling i ugenn och började rensa upp på uteplatsen! 


För om planerna går som de ska kan eventuellt möblerna hämtas om bara 1 vecka. Henrik klippte ner våran gamla gran som fortfarande stod ute i småbitar och sen sopade han upp ALL barr, och det var en hel del ^^ Jag var i vårat lilla "land" och rensade bort det jag trodde var ogäs och planterade ner några påskliljelökar för att se om det blir några till nästa år.


Idag har jag bara tagit det lungt efter springrundan. Bara slappat!


Kommentarer
Postat av: Mammi

Du är för rolig med dina ritade bilder. Hoppas att du inte får någon kamera så vi får se dina roliga bilder.

2010-04-10 @ 11:57:52
Postat av: amanda

Det var du som kladdade!!!!!:D

2010-04-18 @ 07:41:11
Postat av: StoraSyster Susanne

hahah håller med mammi =) inga andra bilder än dina pint-bilder =).. haha ogräset var kul ;)

2010-04-20 @ 11:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0