Bokmalen

Jag har blivit värsta bokmalen, det trodde jag aldrig om mig själv. Att läsa de tjockaste böckerna på bara några dagar. Men det funkar för mig :)  Jag slukar bok, efter bok, efter bok. Det hela började i December. När ett av våra äldra par kom in i affären och frågade om jag brukar läsa böcker. Jag svarade att jag egentligen har svårt för böcker, tröttnar lätt ifall boken inte fångar mig på en gång.

Men så efter någon dag kom de till affären med två tjocka böcker, båda var skrivna av Henning Mankel. Jag började lästa och fastnade direkt. Sen dess har jag läst följande böcker:

- Danslärarens återkommst
- Steget efter
- Tusen strålande solar
- Bakom stängda dörrar
- 14 år till salu
- Kinesen
- Skumtimmen
- Nattfåken

Sen tror jag att jag glömt en bok.. Men iallafall, ser ni! Sandra, bokmalen nr1. Helt otroligt, för att vara jag såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0