Frasiga våfflor

Ja, det ska Henrik och jag äta idag! Eller imorgon, vet inte riktigt än. För vi har köpt ett våffeljärn idag på ICA. Så köpte vi lite annat smått och gott som är trevligt att ha hemma.. Som typ, bröd. Haha.


Måste berätta om min "goda-gärnings-tanke" jag hade igår. Då åkte jag och mitt kusinbarn Lina till Borgholm, tog en snabb fika och sendan begav vi oss till busscentralen. Där jag skulle hoppa på en buss till Kalmar. Vid centralen sitter en grabb, 17-18år(?) och väntar på samma buss. När den väl kommer stiger jag på. Sen hör jag hur den stackars grabben talar med busschaförren

- Jag åkte med silverlinjen från Stockholm och skulle av i Kalmar, men somnade.. Kan jag åka med denna buss tillbaka?

Busschaförren förklarade att Sliverlinjen var ett eget företag och att det inte gick ifall han inte kunde betala för biljetten. Men han hade inga pengar. Stackarn.. Så jag tänkte på min kära lärare Lenas ord: "Snälla Fredag". Att man ska göra en god gärning för någon. Jag tänkte att jag skulle göra "Snälla Lördag" och betala hans biljett. Men undertiden jag satt och funderade på om jag skulle (och om jag hade lösa pengar) började bussen att åka. Då kunde jag inte bara skrika "STOPPA BUSSEN" och så. Så det gick inte.. Jag ångrade mig lite senare, dock hade jag som sagt "en-god-gärnings-tanke".


Kommentarer
Postat av: Anna.E

ja du tänkte iaf tanken:)

2009-03-22 @ 23:05:56
Postat av: Jossan

Hahah, roligt! om han bara visste hur snäll du egentligen va =P

2009-03-28 @ 17:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0