Alex på besök!

Uppdatering 23:34

Åt helvetet med pluggandet, orkar inte!  Så jag började surfa lite på nätet ist, gick in på aftonbladet.se och såg en sådan hemskt filmklipp om Delfinerna i Japan. Om hur fiskare lurar in dem till viken för att sedan dra upp dem i båten med krokar, de som lyckas ta sig tillbaks förblöder på botten. I filmen är hela viken rödfärgad av blod. Han som har smygfilmat är nu "jagad" av den japanska maffian, så han bär alltid förklädnad när han åker tillbaka. Denna "han" är Ric O'Barry och om jag fattade det hela rätt så är det han som tränade delfinen Flipper.

Iaf, denna smygfilm ska bli en riktig film som ska visas på BIO om jag fattade det hela rätt, gå in på denna sida: www.savejapandolphins.org för att läsa med och hjälpa dem med deras projekt, att rädda delfinerna!

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag blev det efterlängtade besöket hemma hos mig avklarat! Idag runt 14:20 knackade Jimmy och Tina på med Alex. Kul att se bror med en barnvagn. Alex fick ett varmt välkomande, katten Simba hoppade upp i barnvagnen och landade rakt på Alex mage, han blev så ledsen. Efter det fick Simba vara inne på toaletten ett tag. Haha.

Jag hade varit en liten hemmafru och bakat sockerkaka igen, Jimmy skrattade åt mig. De hade köpt med sig lite eget fika ifall att. Så fick jag en orkideé av dem. Hoppas jag lyckas hålla den vid liv! Gillar orkideér.. Det var verkligen jätte mysigt, vi ses på Öland nu i helgen igen. UNDERBART! Nu måste jag plugga..

Lite bilder på familjen
Mamma, pappa och barn!


Lilla Alex har blivit så stor! Snart passar våra t-shirts Susanne!
 


Kommentarer
Postat av: StoraSyster Susanne

Naaw jag dör, vad mysigt!! Vill oxå vara med!!! Men som sagt vi ses ju till helgen. LÄNGTAR. Stackars Alex som måste vara rak för att inte få kramper =(. Lillen...



Ses SNART!! <3

2009-11-17 @ 21:02:03
Postat av: Maria

hej sandra, vilken fin blogg du har, imponerande header;) håller med dig om julpyntet, köpte massa nytt till lägenheten och tänkte springa hem och julpynta då min vän säger till mig att jag inte får!

2009-11-18 @ 17:07:43
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Maria! Tack ska du ha. Tycker vi kan börja redan nu, då blir det inte lita dumt ifall det är två i Kalmar som har stjärnor och tomtar i sitt hem =D

2009-11-18 @ 21:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0