Mumma

Har precis gjort en god fisksoppa som min älskade mamma brukar göra. Torskfilé med en massa grönsaker och kryddor. Riktigt god, med kryddor som cayenpeppar och curry blir det lite härligt spicy!

Det enda som behövs är då gurka, paprika, purjolök, tomatpuré (cream fraich, fiskbuljong och kryddorna) + 1 liter vatten.
Fräser allt grönt i lite smör
Resultat, en krämig och god fisksoppa!

Imorgon ska jag på jobbintervjun hos Telenor. Hoppas det går vägen, skulle behöva ett jobb nu faktiskt. Sen fick jag även ett annat mail som jag såg i förrgår. Jag sökte en tjänst som kontaktperson för ungdomar som har det lite struligt hemma. Fick svar av dem för några dagar sen och där stod de att de gärna ville ha mig på en jobbintervjun i Januari. Så om jag har tur kan jag få en fast lön och kanske lite extra pengar vid sidan om. Hade inte varit helt fel.
Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0