Fika dag

Idag var jag ledig från jobbet. Jag och mor har målat taket i tv rummet. Det ska bli vitt och fint, och vi har fått tydliga intruktioner av herren i huset. De löd följande "Det ska vara ordentligt målat, inte så där fjutt-fjutt som ni kan måla ibland. OCH INGA PENSELDARG" (Tommy blir diktator?) Det var intruktionerna. Vi båda var lite nervösa för att det skulle bli fel, och våra penseldrag syndes igenom. Men så är det bara grundfärgen, så man ska ju måla det en gång till, så det löste sig!

        
Så här ser det ut för tillfället. Mamma och jag har även burit upp och bort gamla stolar, tavlor och fotöljer. Kul att det äntligen händer lite, mamma vill det så väl :)

Sen så var vi välförtjänta en fika paus med Miranda på Mormors cafe här i Byxelkrok, och GUD VAD FINT DET VAR! Shit, det var helt över mina förväntningar över hur det skulle se ut. Marie har gjort ett fantastiskt jobb med alla detaljer i cafet och med alla tillbehör. Köpte man en pajbit fick man en lite kanna med vanlijsåsen i till. Allt var sött och fint!
     
Här fick Miranda vara med på bild! Det var gott och en väldigt trevlig fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0