Here we go again

Hellu!


Annars då? Själv är det bara bra. Sitter med kaffet bredvid mig och precis ätit frukost. Standarden nu på frukost är kesella/kvar med hallon/blåbär blandat med nötter och solrosfrön, samt knäckebröd med kokt ägg. Mumma


Om dagarna annars jobbar jag på NetOnNet samt pluggar (jepp, läser Naturkunskap 2 vid sidan av för att kunna söka till sjuksköterska till höstterminen). Samt att jag har kommit igång med träningen på riktigt. Så himla skönt när man väl får det i rullning.. Och det bästa är att jag började äntligen att träna av rätt anledning! Innan har jag, som många andra, mest fokuserat på viktnedgång, att man ska gå ner. Men efter många försök på gymmet, lite armar här, lite ben och så springa en stund så tröttnade jag fort.


Så en började jag fundera, ifall jag nu skulle hänga utför ett stup.. Att mitt enda sätt att överleva skulle vara att dra upp mig själv från klippan så skulle jag misslyckas (om man tänker på min dåvarande fysiska form). Så jag började gymma med min vän Jocke, som har styrketränat i många år.


Och ÄNTLIGEN förstår jag hur jag ska träna (mycket bättre än jag gjorde innan iallafall). Att fokusera på en muskelgrupp per pass typ. Vilka övningar man ska göra samt att man orkar mer än vad man tror!! Våga utmana kroppen.


Jag började väl i Januari att träna ordentligt, kosten har också blivit bättre men den är inte optimal. Så om man kollar på vågen har det inte hänt mycket, men kollar jag på kroppen händer det grejer. Och det blir jag sjukt peppad över! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0